لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در هوش مصنوعی مدل زبانی فارسی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین آقامیری در مراسم اختتامیه بزرگترین مسابقه ملی توسعه هوش مصنوعی اختصاصی بزرگ زبانی فارسی (هکاتون) که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه مرکز ملی فضای مجازی نقش دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی را دارد، گفت: نهادی که قرار است سرمایه گذاری کند هر چقدر داده های معتبر داشته باشد می تواند سیاست های دقیق تری برای کشور پیشنهاد دهد.

وی افزود: با توجه به شروع طرح هکاتون مدل بزرگ زبانی فارسی به زودی شاهد سرمایه گذاری سایر دستگاه‌ها اعم از دولتی و بخش خصوصی با توجه به فرایندی که آغاز شده است، خواهیم بود.

آقا میری تصریح کرد: ستاد فراداده در مرکز ملی فضای مجازی، در حوزه جمع آوری داده‌ها پیشرو است و تمام داده‌های جمع آوری شده در این ستاد به صورت دیجیتال و به روز است و بنابراین به همین دلیل ما می‌توانیم اهداف مرکز را به درستی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ابزاری ایجاد شده حداکثر بهره‌برداری را کنیم، هر چند هنوز به آن توانمندی نرسیده‌ایم و تا هدف اصلی فاصله زیادی وجود دارد.

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تا امروز شاهد بودیم که وقتی یک مسأله برای سازمان تعریف می‌شود آن‌ها تلاش می‌کنند مشکل را درون سازمان خود و از طریق نیروهای خودشان حل کنند در حالی که هر میزان سرریز عمومی یک دانش بیشتر باشد کار بهتر انجام می‌شود به همین دلیلی هم تلاش کردیم تا از نیروهای جوان نخبه در حل مساله و در قالب مسابقه بهره ببریم.

وی افزود: سه سرفصل سخت افزار، داده و اطلاعات و الگوریتم بسیار مهم هستند اما همه اینها ابزار کار نیروی انسانی به شمار می‌روند. نیروی انسانی هوشمند و ماهر نقش مهمی در توسعه ابزارهای مختلف دارد.

آقامیری در پایان گفت: بدون شک مرکز ملی فضای مجازی مشتری خروجی‌های متمایزی خواهد بود که بعد از این رویداد در حوزه مدل زبانی فارسی توسط تیم‌ها ارائه شود.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *