امسال هر دانش‌آموز حداقل 2 روز به اردو می‌رود

امسال هر دانش‌آموز حداقل 2 روز به اردو می‌رود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امشب در شبکه آموزش، اظهار کرد: سال‌هاست که در مدارس، اهداف کلان پرورشی را دنبال می‌کنیم اما چون انسجام و رصد نداریم، نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: امسال یک برنامه فراگیر پرورشی را ابلاغ کردیم و 5 هدف مهم را محور و پایه قرار دادیم که شامل ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت است.

باقرزاده با بیان اینکه اهداف پایه تعدادی از اهداف تربیتی را شامل می‌شود، گفت: برای هر هدف پایه، یک فعالیت محوری تعریف کردیم که در هدف ایمان، تمهید اقامه نماز پیش‌بینی شد.

وی اضافه کرد: بر پایه امید، اردوهای دانش‌‌آموزی پیش‌بینی شده است که امسال در نظر داریم هر دانش‌آموز حداقل 2 روز به سفر اردویی اعم از علمی، زیارت اولی، راهیان نور، راهیان پیشرفت و … برود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال امکان برگزاری اردوی یک روزه برای دانش‌آموزان فراهم شد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون 4.5 میلیون نفر-اردوی یک روزه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در محور خردورزی، برای همه دانش‌آموزان یک جلسه پرسش و پاسخ پیش‌بینی شده است که در این راستا 20 هزار سؤال دانش‌آموزان از طریق کانال شاد و سامانه نورینو جمع‌آوری شده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه 126 هزار و 756 نفر از اولیای دانش‌آموزان درخواست دادند که یاور پرورشی شوند، گفت: 21 هزار نفر به عنوان یاور نماز اعلام آمادگی کردند تا در صحت قرائت نماز دانش‌آموزان کمک کنند. در این راستا بیش از 20 هزار دانش‌آموز حمد و سوره را خوانده و ارسال کردند تا یاوران نماز، در تصحیح قرائت نماز کمک کنند.

وی افزود: 4735 نفر به عنوان پاسخ‌یار اعلام آمادگی کردند که هر پاسخ‌یار باید قبل از پاسخگویی به دانش‌آموزان، به 40 سؤال طرح شده از دانش‌آموزان پاسخ داده و آمادگی‌‌اش تأیید شود؛ همچنین دانش‌آموزان هم به پاسخ‌های پاسخ‌یاران امتیاز می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در محور هویت هم از هویت اجتماعی شروع کردیم که هویت اجتماعی را با عضویت دانش‌آموزان با تشکل‌های دانش‌آموزی در مدرسه شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی، هلال احمر، شوراهای دانش‌آموزی، هیأت‌های دانش‌آموزی، فدراسیون‌های ورزشی، سلامت یاران و مشاور یاران، مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های پرورشی، نقش‌سپاری به دانش‌آموزان است، گفت: سال گذشته در طرح جشن تکلیف ، یک میلیون و 360 هزار دانش‌آموز شرکت کردند. همچنین در مسابقات فرهنگی، 5 میلیون نفررشته شرکت کردند.

وی تصریح کرد: به دنبال سهم پرورشی در برنامه درسی هستیم و اینکه موقعیت‌های آموزشی را به موقعیت‌های پرورشی تبدیل کنیم.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *