چرا در عکس زشت میفتیم ؟

بیایید با آن روبرو شویم: اگر زیبایی عکاسی کمیاب ندارید یا اگر عکاسان خوبی به عنوان دوستان ندارید، به احتمال زیاد در عکس ها وحشتناک به نظر خواهید رسید. اما آیا این به این معنی است که شما زشت هستید؟ اگر چنین است، چرا در آینه خیلی بهتر به نظر می رسید؟

راحت باش خواننده عزیز تو واقعا زشت نیستی
اغلب به نظر می رسد فردی که در آینه می بینید با فرد داخل عکس مطابقت ندارد. نه به این دلیل که آینه یا دوربین معیوب است، بلکه به دلیل تعامل بین ادراک، پرسپکتیو و مغز است.

چشمان شما جوهر بصری دنیای بیرون را به تصویر می کشد. فقط بستن چشمان خود و تصور اینکه نابینا بودن چگونه است به خودی خود وحشتناک است. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که زندگی تنها با یک چشم چگونه خواهد بود؟

وقتی سعی می کنیم دیدمان را روی چیزی بسیار کوچک یا دور متمرکز کنیم، یکی از چشمانمان را می بندیم. با این حال، وقتی از این فناوری استفاده می کنیم چیزی کم است – دید استریو!

چشم انسان به دو شکل است، اما بر خلاف اسب ها که در هر طرف یکی دارند، ما هر دو را مستقیماً جلوی سر خود داریم. به لطف حالت نزدیک به پهلو، هر چشم از یک زاویه کمی متفاوت از یک منطقه دید می‌گیرد.

این دو نمای مجزا اشتراکات زیادی دارند، اما مکمل یکدیگر نیز هستند و هر چشمی اطلاعات بصری را به تصویر می‌کشد که دیگری نمی‌کند. با یک لحظه بستن هر یک از چشمان خود و سپس مقایسه نماها به راحتی می توانید متوجه شوید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. مغز همچنین بینی را نادیده می گیرد، که می توانست تا آخر عمر همیشه آن را ببینید. متشکرم مغز!

این دو تصویر پس از پردازش در مغز با هم ترکیب می شوند. تفاوت های کوچک بین دو تصویر باعث ایجاد تفاوت بزرگ در تصویر نهایی می شود! تصویر ترکیبی بیش از مجموع اجزای آن است: این یک هولوگرام سه بعدی است.

نکته کلیدی در اینجا این است که ما به صورت سه بعدی می بینیم. یک دوربین فقط «یک چشم» دارد، بنابراین عکاسی تصاویر را به گونه‌ای مسطح می‌کند که آینه‌ها این کار را نمی‌کنند.

همچنین بسته به فاصله کانونی و فاصله از سوژه، لنز می تواند اعوجاج های هندسی غیرجذابی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر عکسی با فاصله کانونی کوتاه (مینیاتوری) گرفته شود و در عین حال سوژه به دوربین نیز نزدیک باشد، یک افکت لنز چشم ماهی دریافت خواهید کرد که تصویر را مخدوش می کند و باعث می شود بینی و پیشانی بزرگتر به نظر برسد.

یک عکاس خوب می داند که باید خود را دورتر قرار دهد و در صورت لزوم زوم کند. در واقع، این اثر لرزش را تقویت می کند، اما ثابت نگه داشتن دوربین با استفاده از سه پایه این کار را انجام می دهد.

این اعوجاج دوربین به خصوص در سلفی ها به چشم می خورد. وقتی تلفن خود را نزدیک صورت خود می گیرید، مانند نگاه کردن به یک آینه خنده دار است – همه چیز نامتناسب است. در مقابل، آینه شما در خانه تصویری ثابت (و چشمگیرتر) ارائه می دهد زیرا برخلاف لنز دوربین، نور را در خطوط مستقیم به سمت شما منعکس می کند.

تقارن

سپس یک عامل دیگر وجود دارد – مگر اینکه صورت شما کاملاً متقارن باشد، مردم آن را متفاوت از شما در آینه می بینند. این به این دلیل است که تصاویر آینه ای معکوس هستند، برخلاف آنچه که عکس ها می گیرند و دیگران می بینند. این دو عکس از آبه لینکلن را در زیر ببینید تا مفهوم آن را بفهمید:

آنها تقریباً شبیه دو فرد متفاوت هستند.
همچنین، هنگامی که به خود در آینه نگاه می کنید، همیشه از مزیت اصلاح زاویه در زمان واقعی برخوردار هستید. ناخودآگاه همیشه از زاویه خوبی به خود نگاه خواهید کرد. در مقابل، به نظر می‌رسد عکس‌ها همیشه شما را در زاویه بدی می‌گیرند. هر کس، مهم نیست که چقدر ناخوشایند به نظر می رسد، یک جنبه خوب (یا حداقل بهتر) دارد.

فلش همه چیز را نابود می کند

هنگامی که به یک شی واقعی نگاه می کنید، به طور خودکار نور را جبران می کنید زیرا چشمان شما برای دید بهتر تنظیم می شوند، در حالی که مغز شما نیز تصویر را پردازش می کند تا بهترین کنتراست را داشته باشد.

وقتی کالیبراسیون ذهنی وجود ندارد، تصویر اغلب با سایه‌ها و نورهایی ظاهر می‌شود که نه تنها غیرطبیعی به نظر می‌رسند، بلکه جذاب نیستند.

وقتی باید فلاش را روشن کنید، اوضاع در تاریکی بدتر می شود. فلاش پوست را براق و چرب می کند و لبه های صورت شما را تیز می کند و شما را شبیه یک ترول چند ضلعی می کند.

برای بهترین ژست، سعی کنید در فضای باز و زیر نور طبیعی عکس بگیرید. در واقع، طبق گفته OK Cupid، فلاش دوربین هفت سال به سن درک شده شما اضافه می کند.

لبخندهای ساختگی شما را عجیب و غریب نشان می دهد

“بگو پنیر!” پسر این همیشه خرابش میکنه به طور جدی، هر زمان که مجبور می شوم برای عکسی “ژست بگیرم”، همیشه به نظر می رسد که در آستانه گرفتن گواهینامه رانندگی هستم. اگر کسی از شما خواست که برای عکسی لبخند بزنید، این کار را نکنید. بهترین لبخند بی زحمت است.

فقط تا حد امکان آرام باشید، پس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *