تاکید بر همکاری‌های دائمی پروژه‌های ارتباطی ایران و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به عراق در دیدار با خانم هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق با اشاره به پیشرفت‌های فناورانه ایران، گفت: زمینه‌های مشترک بسیاری برای توسعه روابط ایران و عراق در زمینه ارتباطات و فناوری‌های نوین وجود دارد.

زارع پور در ابتدای این دیدارت با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تشکر از مواضع محکم دولت و مردم عراق در محکومیت نسل کشی و کودک کشی در غزه و حمایت قاطع از مردم مقاوم و مظلوم فلسطین، به اجرا و توافقات قبلی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تجربه فراوان آمادگی دارد در کلان پروژه‌های ارتباطی و اینترنتی عراق مشارکت داشته باشد.

وی با ارائه آمار میزان همکاری مشترک دو کشور، افزود: در حال حاضر ۱.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت تبادل داده بین دو کشور است که ظرفیت و زمینه توسعه و افزایش چند برابری دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به برقراری لینک مستقیم ایران و عراق در ایام اربعین و بهبود چشمگیر کیفیت ارتباطات، گفت: لینک مستقیم ارتباطات باید تقویت و دائمی شود و ایران آمادگی ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی پرسرعت و باکیفیت بین دو کشور را دارد.

زارع پور با اشاره به موضوعات متعدد مشترک بین دو کشور در زمینه‌های فناوری‌های ارتباطی و اینترنتی، تصریح کرد: در این سفر برای اجرای پروژه‌های مشترک و مشارکت ایران در پروژه‌های راهبردی عراق مذاکره و توافق می‌شود.

وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار گفت: نتیجه همکاری‌های وزارت ارتباطات ایران و عراق در ایام اربعین مشاهده شد و خدمات خوب و مفیدی به زائران امام حسین (ع) داده شد که لازم است همکاری‌های مستمر و دائمی در این زمینه ادامه یابد.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف دیدار با وزرای ارتباطات و تجارت عراق و بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و روابط تجاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (یکشنبه) راهی بغداد شد.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *