همکاری بین رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس(UPSI ) در استان پراگ روز گذشته برگزار شد.

در این دیدار چهارساعته حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی کشورمان به همراه شریفه اسروحا کارشناس دفتر رایزنی ضمن دیدار و گفتگو با رئیس و اعضای هیأت علمی دانشکده هنر، پایداری و صنایع خلاق دانشگاه سلطان ادریس درباره ی برقراری همکاری‌های مؤثر، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌های مختلف هنری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری برای آثار هنرمندان دو کشور، به رسمیت شناختن دانشگاه توسط وزارت علوم کشورمان برای حضور بیشتر و تبادل دانشجویان ایرانی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

بازدید از کارگاه‌های سفال و سرامیک، کارگاه آهن، کارگاه چوب، کارگاه باتیک و شیشه، بازدید از کتابخانه دانشگاه، بازدید از محل یادمان یکصدمین سالگرد تأسیس دانشگاه و نشان دادن سیر تحول و تطور دانشگاه از ۱۰۲ سال گذشته تاکنون و بازدید از نمایشگاه آثار اقیانوسی توسط دانشجویان دانشگاه سلطان ادریس از مهم‌ترین بخش‌های این دیدار بود.

سپس تفاهم نامه میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس پراگ مالزی به منظور هم افزایی و گسترش زمینه‌های همکاری در حوزه فرهنگ و هنر امضا شد.

حبیب رضا ارزانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های ثمر بخش این دانشگاه در حوزه هنر گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه هنر مساجد جهان اعلام آمادگی می‌کند.

مقرر شد در حوزه هنر معماری مساجد جهان و هنرهای به کار رفته در مساجد، رایزنی فرهنگی در زمینه‌ی اعزام اساتید هنر ایران در بازه زمانی نزدیک همکاری نماید.
سپس همزمان با اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شاعر نام آور ایرانی کتاب گلستان سعدی به اعضای منتخب هیأت علمی دانشگاه UPSI با ترجمه‌ی مالایی اهدا شد و ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دفتر یادبود دانشگاه را امضا کرد.

گفتنی است، دانشگاه Pendidikan Sultan Idris (UPSI) یک دانشگاه دولتی در تانجونگ مالیم، پراک، مالزی است که در سال ۱۹۲۲ میلادی به عنوان سلطان ادریس کالج تأسیس شد و در سال ۱۹۹۷ میلادی به دانشگاه UPSI تبدیل شد. این دانشگاه در زمینه آموزش تخصص دارد و طیف وسیعی از برنامه‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در این زمینه ارائه می‌دهد. دانشگاه (UPSI) در سال ۲۰۲۳ میلادی، در آسیا رتبه ۱۶۳ و در جنوب شرق آسیا رتبه ۴۳ را رتبه بندی جهانی کسب کرده است. همچنین در جهان در حوزه آموزش رتبه ۱۵۱ تا ۱۷۵ را کسب کرده است.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *