بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در مجموعه حج و زیارت استان سمنان از برگزاری جلسه توجیهی آموزشی مجموعه حج تمتع ۱۴۰۳ در سمنان خبر داد و بیان کرد: هماهنگی لازم و توجیه عوامل تمتع هدف و محور اصلی این نشست محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نشست مدیران و عوامل مجموعه العصفور نیز حضور داشتند، افزود: نکات مرتبط با بهداشت و درمان در زمان حج تمتع، همراهی روحانیان کاروان‌ها، مسئولیت‌ها در قبال زائران و حجاج و … در زمره مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: سهمیه تمتع امسال استان یک هزار و ۱۳۰ نفر در قالب ۹ کاروان است که نیاز داریم قبل از اعزام حتماً نکات مرتبط با اعزام حجاج به خصوص در کشور عربستان را مرور کنیم.

چتری همچنین گفت: در این نشست توجیهی همچنین پیرامون مسائل امنیتی، قوانین و مقررات مرتبط با عربستان سعودی، اعزام زائران، کاروان‌ها و مسائلی از است دست تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند و لذا این موضوع در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد نیاز به توجیهات را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد، افزود: خوشبختانه همه چیز برای اعزام حجاج استان سمنان در تمتع سال جاری آماده و کاروان‌ها هم مهیا هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین درباره اعزام حجاج استان نیز توضیح داد: ۵۶ درصد از حجاج تمتع سال جاری زن و ۴۴ درصد مرد هستند.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *