تأکید امیرعبداللهیان و همتای قطری بر توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه‌شنبه) نهم آبان ماه و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری به دوحه سفر کرد، در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات این کشور با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به دوحه ظرف دو هفته اخیر است. رئیس دستگاه دیپلماسی ۲۲ مهر ماه و در چهارمین مقصد سفرش به چهار کشور منطقه وارد دوحه شد و همان شب با همتای قطری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار امروز آخرین تحولات جاری در فلسطین و بحران در غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین اوضاع در منطقه در نتیجه تداوم بحران جاری در غزه را انفجارآمیز خوانده و بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک به منظور توقف حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و پایان بخشیدن به جنایات جنگی صهیونیست‌ها و نیز شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه تأکید کرده و در خصوص راه‌های تحقق این اهداف مشورت و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین نسبت به تداوم تلاش‌های مشترک در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و متوقف کردن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه اتفاق نظر داشتند و قرار شد به مشورت‌ها و تلاش های مشترک خود ادامه دهند.

امیرعبداللهیان پیش از این نیز با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *