فراخوان نخستین جشنواره تئاتر شبستان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت بسط و گسترش فعالیت‌های گوناگون هنرهای نمایشی در مساجد کشور اقدام به برگزاری «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» نموده است.

این جشنواره در پنج محور اصلی شامل «قصص قرآن»، «احادیث، روایات و آموزه‌های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» برگزار می‌شود.

بخش‌های اصلی جشنواره عبارتند از: بخش عمومی، کودک و نوجوان، تئاتر کاغذی، تئاتر خلاق و بخش مهر که ویژه بانوان است و موضوعات مورد تاکید جشنواره نیز حول محور «توجه جدی به میراث گرانقدر دینی و ملی کشور»، «تولید آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های دینی، فرهنگی، اقلیمی و بومی»، «تلاش برای شناساندن چهره واقعی فرهنگ ایران اسلامی به سایر فرهنگ ها»، «انعکاس ارزش‌های متعالی تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» و موضوع مسجد و نسبت آن با «عدالت و فساد ستیزی»، «هویت ایرانی و اسلامی»، «اقتصاد و کار آفرینی»، «مسئولیت پذیری اجتماعی»، «خانواده محوری و سبک زندگی (امید و نشاط اجتماعی)»، «اخلاق و معنویت»، «ایثار، شهادت و مقاومت» تعریف شده است.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌هایی که بر اساس فعالیت و تجربه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهیه و اجرا شوند، به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال نمایشنامه تا ۲۵ آذرماه و آخرین مهلت بارگذاری نسخه تصویری نمایش‌ها جهت بازبینی تا ۳۰ دی ماه تعیین شده و مرحله نهایی و اختتامیه جشنواره اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *