هیأت بهترین ظرفیت برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله قنبری پژوهشگر تاریخ اسلام در دومین روز همایش هم‌اندیشی ۷ شبکه فعال هیأت و مداحی استان‌ها که با عنوان «میان داران جهاد ۲» که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد اظهارداشت: موضوع هیأت و تشکل‌ها یک موضوع مهم است. جهادی که امروزه بر دوش هیأت‌ها بوده بسیار مهم و به زمین مانده در کشور ماست. جهاد شما از جنس جهاد تبیین است.
وی ادامه داد: نوعاً چیزی که در کشور تا به امروز انجام شده توجیه بوده تا تبیین، یعنی رسم‌الخط مناسب در روشنگری ارائه نکردیم.
قنبری گفت: هیچ کجا به اندازه هیأت خانگی قدرت صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن وجود ندارد. در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، کوچه‌ای نبود که هیأتی هفتگی در آن برگزار نشود. ما انقلاب را با قال الباقر انجام دادیم و خواستیم با حافظ و سعدی حفظش کنیم لذا در ادامه با مشکل مواجه شدیم.
این کارشناس تاریخ اسلامی با اشاره به ابعاد زندگی حضرت زهرا گفت: درمورد حضرت زهرا (س) و حیات نورانی ایشان، چه در جنبه ملکوتی، چه در حیات ناسوتی، چه در قیامت یک استثنای خلقت را می‌بینیم. در وجود ایشان یک جریان خلقت استثنایی را می‌بینیم اینکه پیامبر (ص) در برابر ایشان می‌ایستد، دستش را می‌بوسد، به ایشان تواضع می‌کند و می‌گوید پدرش به قربانش؛ این واقعاً یک علاقه خانوادگی یا تعارف نیست در اصل یک نگاه تربیتی است.
وی افزود: پیامبر ایشان را ام ابیها خواند این مادر بودن برای پیامبر (ص) جنس تربیت در امتداد نبوت است. ذوات مقدسه معصومان (ع) هیچ موقع مورد تبعیت کاوشگرایانه قرار نگرفتند و هرچه از ایشان در دست داریم، مورد تردیدهای بسیاری است. حضرت زهرا (س) نفس امیرمومنان است و سایر ائمه هم این چنین نگاه می‌کنند. ایشان در زمان حیاتشان در راستای توحید بسیار فعال بودند.
این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: بیان مصائب مهم است اما مهمتر این است که اصلاً این مصائب چرا به وجود آمد و چه تأثیری داشت؟ ما اگر حضرت زهرا (س) را از کنار پیامبر (ص) جدا کنیم، از اسلام و قرآن هیچی نمی‌ماند. حضرت زهرا (س) تمام دین، خلافت کلیه و اسلام است.
وی گفت: غصب فدک در راستای براندازی نظام اسلامی صدر تاریخ بود اگر این زمین برای کس دیگری بود مصادره نمی‌شد. ما تا به امروز همچنان از آسیب‌های مکتب سقیفه پیوسته برخوردار هستیم. اقداماتی که حضرت در بیان فدک انجام داد یک دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی بود.
قنبری افزود: امروز در غزه زن‌ها را می‌کشند و عده‌ای که خط سازش را پیگیر هستند، می‌گویند نباید با اسرائیل جنگید چون این‌ها آدمکش هستند. زمان امام حسین (ع) هم به ایشان گفتند، اگر به کربلا می‌روی زینب (س) را با خود همراه نکن؛ چون این‌ها زنان را به اسارت می‌برند. موضوع حضرت زهرا (س) و سیره آن، چیزهایی است که باید گفته شود چون از اصول و مبانی ماست اما چون یک نامه محرمانه کنار گذاشتیم و از آن بهره نمی‌بریم.
قنبری تصریح کرد: امروزه اسرائیل به زن‌کشی و کودک‌کشی روی آورده است فرعون هم روزی چنین کاری کرد و با این اقدام حکم پایان کار خود را امضا کرد. باید به صراحت گفت کار اسرائیل دیگر تمام است.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *