چرا سیر ترشی سبز میشود ؟

چرا سیر ترشی سبز میشود

رنگ سبز سیر ترشی ناشی از برخورد سرکه با ترکیبات آلیسین موجود در سیر اتفاق می افتد. این رنگ سبز متناسب با نوع سیر و خاکی که سیر در آن رشد کرده، ممکن است شدت بیشتری داشته باشد. در هر حال باید گفت که سیر ترشی سبز شده هیچگونه ضرری نداشته و بدون نگرانی قابل مصرف خواهد بود. بعد از مدتی این رنگ به حالت قبل بر میگردد و ضرری ندارد.

روش تهیه صحیح سیر ترشی

۱. سیر را بشویید و پوست آن را تمیز کنید. سپس سیرها را ریز کنید یا خرد کنید. می‌توانید سیرها را به صورت حلقه‌های نازک یا خرد شده استفاده کنید.

۲. سیر خرد شده را در یک ظرف مناسب بریزید و سرکه یا آبغوره را اضافه کنید. نسبت سیر به سرکه باید به نسبت ۳:۱ باشد. اگر از لیموترش استفاده می‌کنید، می‌توانید به طعم دلخواه خود سرکه و لیموترش را تنظیم کنید.

۳. نمک را به میزان لازم (به طعم) اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا سیرها کاملاً پوشیده شوند.

۴. ظرف را با درب بپوشانید و آن را به یخچال بگذارید. بهتر است حداقل یک روز تا دو روز انتظار داشته باشید تا طعم سیرترشی خوب تر بشود.

۵. پس از گذشت زمان، سیرترشی آماده به مصرف است. می‌توانید آن را به عنوان تزئین یا طعم‌دهنده در غذاها و سالادها استفاده کنید.

نکته: با استفاده از سیرترشی می‌توانید به طعم و عطر غذاهای خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با تنظیم میزان سرکه و نمک، طعم سیرترشی را به سلیقه خود تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *