صندلی مناسب برای فضای انتظار مشتریان چه خصوصیاتی دارد؟

برای همه کسب‌وکارهایی که به‌صورت حضوری به مشتریان خدمات می‌دهند، انتخاب صندلی انتظار یکی از مهمترین نکات در طراحی و چیدمان مبلمان اداری است. یکی از نشانه‌های احترام به مشتریان، امکاناتی است که در زمان انتظار در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

فردی که برای دریافت خدمت باید زمان زیادی منتظر بماند و این زمان را در شرایط نامساعدی سپری کند، مطمئنا به یک مشتری ناراضی تبدیل می‌شود. نوعی از صندلی پلاستیکی که به صندلی استادیومی معروف است یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه برای این موارد است. در این مقاله نحوه انتخاب بهترین صندلی برای فضای انتظار مشتریان را بررسی می‌کنیم تا به چیدمانی صحیح و راحت برای افزایش سطح رضایت مشتریان دست پیدا کنیم.

صندلی مناسب برای فضای انتظار مشتریان چه خصوصیاتی دارد؟

انواع صندلی انتظار برای مشتریان

همه شما صندلی‌های انتظار مختلفی را در مکان‌های مختلف مانند بانک‌ها، مطب‌ها، ادارات، درمانگاه‌ها، مراکز آموزشی، دفاتر کاری، آرایشگاه‌ها و غیره مشاهده کرده‌اید. انواع مختلف این صندلی‌ها را می‌توان به دسته‌های اصلی زیر تقسیم کرد. شما با توجه به شرایط و نوع کار خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای محیط کار خود انتخاب کنید.

صندلی متصل

این صندلی‌های انتظار در انواع دوتایی، سه‌تایی، چهارتایی و بیشتر وجود دارند. برای فضاهای شلوغ که رفت‌وآمد زیادی جریان دارد، این صندلی‌ها انتخاب مناسبی هستند. اغلب این صندلی‌ها برای سالن انتظار مترو، فرودگاه، ایستگاه‌های قطار و غیره استفاده می‌شوند.

صندلی مدولار یا ماژولار

این صندلی‌ها را می‌توان به‌صورت تک یا متصل به‌هم استفاده کرد. شما با انتخاب این صندلی‌ها می‌توانید به‌راحتی تغییر دکوراسیون دهید. برای محیط‌های کاری که امکان تغییر فضا وجود دارد، یا اگر قصد دارید کار خود را در مکانی دیگر توسعه دهید، می‌توانید این صندلی‌ها انتخاب کنید و تعداد آن‌ها را متناسب با فضا افزایش دهید.

صندلی های دسته دار

این صندلی‌ها بیشتر در مراکز آموزشی یا مکان‌هایی که مشتریان به فضایی برای نوشتن نیاز دارند، استفاده می‌شوند. این صندلی‌های تکی را بیشتر در کتابخانه‌ها مشاهده می‌کنید.

صندلی های مدرن و ارگونومیک

برای دکوراسیون‌های با سبک مدرن که صندلی‌ها تکمیل‌کننده فضای کاری به‌شمار می‌روند، انتخاب این صندلی‌ها بسیار عالی هستند. این صندلی‌ها که براساس اصول ارگونومیک و اغلب با پشتی‌های جداشونده یا متحرک طراحی می‌شوند را بیشتر در سالن‌های زیبایی یا مشاورین املاک می‌بینید.

مبل های انتظار

این مبل‌ها به‌صورت تکی، چندنفره و ست وجود دارند، در محیط‌های کاری مثل شرکت‌ها، دفاتر مدیران، هتل‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس بهترین صندلی برای انتظار مشتریان

صندلی‌های انتظار از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. هر یک از این جنس‌ها را می‌توان در کیفیت‌های مختلف سفارش داد. انتخاب جنس صندلی به نوع دکوراسیون و میزان استفاده از آن‌ها بستگی دارد.

صندلی انتظار پارچه ای

اگر به دنبال تنوع در رنگ و لطافت فضا هستید می‌توانید این جنس از صندلی‌ها را انتخاب کنید. البته در محیط‌های پر تردد نیز این صندلی‌ها امکان استفاده دارند، اما پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره برای این فضاها استفاده کنید.

صندلی انتظار چرمی

برای این صندلی‌ها به دلیل متریال گرانتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. صندلی‌های اداری چرمی و مبل‌های چرمی از این دسته هستند. از مهمترین مزایای این نوع صندلی انتظار، می‌توان به دوام بالا، قابلیت تمیز شدن و شیک بودن اشاره کرد.

صندلی مناسب برای فضای انتظار مشتریان چه خصوصیاتی دارد؟

صندلی انتظار پلاستیکی

هزینه خرید این صندلی‌ها زیاد نیست و نسبت به سایر جنس‌ها از زیبایی و راحتی کمتری برخوردار است. این صندلی‌ها سبک هستند و برای جابه‌جایی آن‌ها دچار دردسر نمی‌شوید. اگر مشتریان شما زمان زیادی را برای دریافت خدمات منتظر نمی‌مانند یا توان مالی زیادی برای تجهیز محل کار خود ندارید، صندلی انتظار پلاستیکی گزینه خوبی برای شماست.

صندلی انتظار فلزی

این صندلی‌ها مقاومت بالایی دارند اما نسبت به بقیه جنس‌ها سنگین‌ترند. این جنس از صندلی انتظار را می‌توانید به‌صورت چندتایی در محیط‌های انتظار شلوغ ببینید.

راهنمای انتخاب صندلی برای فضای انتظار مشتریان

شما نمی‌توانید هر مدل و جنس صندلی که دوست دارید برای نشستن مشتریان خود تهیه کنید. برای مثال، تصور کنید به یک هتل 5 ستاره رفته‌اید و در لابی آن قرار ملاقاتی دارید. دیدن صندلی‌های فلزی یا پلاستیکی در آنجا چه حسی در شما ایجاد می‌کند؟ یا با مراجعه به یک درمانگاه، متوجه شوید تنها چند عدد صندلی برای نشستن درنظر گرفته‌اند و مجبورید ساعت‌های طولانی ایستاده منتظر بمانید. برای جلوگیری از این مشکلات، نکات زیر را در زمان انتخاب صندلی انتظار رعایت کنید.

تعداد صندلی‌های مورد نیاز

تعداد صندلی‌های انتظار، رابطه مستقیمی با حداکثر تعداد مشتریان حاضر در محیط دارد. شما باید به تعداد مشتریان در زمان شلوغی توجه کنید. اگر در یک مطب، تعداد مشتریان منتظر در صف برای شیفت صبح حداکثر 20 نفر و برای شیفت عصر 30 نفر باشند، تعداد صندلی‌های شما باید به عدد 30 نزدیکتر باشد.

ابعاد اتاق انتظار مشتریان

نکته مهم دیگر در انتخاب نوع صندلی انتظار، اندازه و شکل اتاق انتظار است. برای مثال بهترین انتخاب برای سالن‌های طویل با ابعاد کم، صندلی‌های تکی و کم‌جا است. اما برای سالن انتظار فرودگاه، صندلی‌های چندتایی در ردیف‌های زیاد مناسب است. اتاق انتظار را با صندلی‌های زیاد و نامناسب پر نکنید تا فضای کافی برای رفت‌و آمد مشتریان وجود داشته‌باشد.

سازگاری با دکوراسیون

منتظر بودن برای افراد پرمشغله در عصر حاضر، به اندازه کافی سخت و ناراحت‌کننده است، پس با ایجاد محیطی ناآرام و شرایطی نامطلوب وضعیت را از این بدتر نکنیم. نیازی نیست برای طراحی دکوراسیون هزینه زیادی متحمل شوید، بلکه با کمک گرفتن از اصول اولیه طراحی می‌توانید یک محیط با هارمونی خوب ایجاد کنید. رنگ و طرح صندلی‌ها و حتی چینش آن‌ها می‌تواند در تکمیل این هارمونی به شما کمک کند.

هزینه خرید صندلی‌های انتظار

محدودیت در هزینه برای همه کارها وجود دارد و اگر شما نیز برای خرید صندلی‌های انتظار در دام این محدودیت گرفتار شدید، اصلا نگران نباشید. تنوع این صندلی‌ها این امکان را به شما می‌دهد که متناسب با بودجه خود هزینه کنید اما به یاد داشته‌باشید که هیچوقت کیفیت را برای کمیت فدا نکنید. شما می‌توانید تعداد کمتری صندلی بخرید و به مرور تعداد آن‌ها را بیشتر کنید یا از صندلی‌های انتظار دست‌دوم برای پر کردن محل کار خود استفاده کنید.

این محتوا تبلیغاتی است

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *