کرسی‌های تلاوت در تمام بقاع متبرکه باید برقرار شود

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی عصرگاه شنبه در آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در محل سالن اجتماعات مجتمع داریوش بجنورد اظهار کرد: میزبانی مسابقات سراسری نوجوانان کشور به خراسان شمالی در صورت اعلام آمادگی اعطا می‌شود که این مسابقات برای نوجوانان در رده سنی ۱۵ تا ۲۲ سال است و برای نخستین دوره اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سرمایه گذاری در این سن باعث می‌شود تا ریشه‌های قرآنی گسترده می‌شود.

وی ادامه داد: خواست رهبری این است که مسیر قرآنی پررنگ، پرشور، عمیق و کیفی در هر سال انجام شود.

خاموشی همچنین خاطر نشان کرد: خواست ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سوی رهبر انقلاب امکان تحقق دارد و مدارس و محافل و مساجد می‌توانند در این مسیر قدم بردارند و تاکید می‌شود تا در همه بقاع متبرکه باید کرسی‌های تلاوت برگزار و برقرار باشد و در وهله نخست ۲ هزار بقعه تعیین شده تا در بخش‌های مختلف این اقدامات انجام شود.

وی تاکید بر لزوم عمل به قرآن برای رسیدن به رستگاری ابدی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، باید عمل قرآنی داشت به نحوی که با تاکید قرآن بیع حلال است اما ربا حرام است.

خاموشی تصریح کرد: اگر اقتصاد اسلامی در جامعه متجلی و بر پایه قرآن شکل بگیرد باعث می‌شود تا همچون تقابل با استکبار، پرچم استقامت و عزت در عرصه اقتصادی نیز برافراشته شود.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *