به گزارش مشرق، از سازمان هواپیمایی کشوری، «جعفر یازرلو» روز پنجشنبه گفت: پس از کسب تجربه موفق OCC نوروزی در سال گذشته و اربعین حسینی در سال جاری، امسال نیز با توجه به اهمیت و اثرگذاری مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، صبح امروز این مرکز فعالیت خود را رسما آغاز کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: فعالیت این مرکز تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
یازرلو تصریح کرد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، بهصورت برخط فعالیت فرودگاهها و ترمینالهای مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت هواپیمایی در کوتاهترین زمان ممکن تصمیمهای مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: پایش همه فرودگاهها بهویژه فرودگاههای پرتردد، همپوشانی مشکلات شرکتها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار میرود.
وی افزود: نمایندگان تام الاختیار شرکتهای هواپیمایی، شرکتهای ارائه دهنده خدمات هندلینگ، شرکت پخش و پالایش سوخت، شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران، شهر فرودگاهی امام، در مرکز کنترل پروازها در تعامل با یکدیگر با هدف مدیریت و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات متقابل به یکدیگر ارائه میکنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.
یازرلو ادامه داد: در این مرکز نمایندگان شرکتهای هواپیمایی در دو نوبت کاری از ۶ صبح تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۲۴ با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پروازها همه پروازها و فرودگاهها را رصد و پایش میکنند و چنانچه در طول بازه زمانی سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ تأخیری صورت بگیرد این مرکز فرماندهی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.
تمام حقوق برای پایگاه خبری حبرچی محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
طراحی توسط ایپک