به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که با هدف بررسی ارائه خدمات وزارت صمت برگزار شد با اشاره به اینکه مطابق بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در قانون برنامه سال جاری نیز تا آبان ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاهها به صورت الکترونیکی ارائه شود و تا پایان آذرماه باید همه استعلامات به صورت برخط ارائه و تا پایان دیماه نیز ۲۰ درصد خدمات دستگاهها باید هوشمندسازی میشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعدد مراکز داده دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده است که نسبت به راه اندازی ابر دولت اقدام کند و از سال آینده دستگاههای اجرایی مکلف هستند به ابر دولت بپیوندند.
بنا به این گزارش، در جلسه امروز میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طریق چاپ کیوآرکد امکان نظرسنجی برای ارباب رجوع فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه قرار است این کد در اندازه نصف کاغذ آ ۴ برای همه کارکنان چاپ و در محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون برای ۸۵۰ هزار نفر از کارکنان این کد برقرار است و باید برای همه کارکنان دولت این کد صادر شود.
لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات استانی و شهرستانی برای انجام این اتفاق، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن QR code کارمند مورد نظر وارد سامانه میشود و به چهار سوالی که از او پرسیده میشود، پاسخ میگوید و در نتیجه میزان رضایتمندی ثبت شده از مردم از طریق داشبوردهایی در اختیار رؤسای دستگاهها و در نتیجه رئیس جمهوری قرار دارد و در لحظه میزان رضایتمندی مردم برای هر دستگاه اجرایی قابل رؤیت است.
معاون رئیس جمهوری در مواقعی که این بارکد در محل کار هر کارمند نصب نبود، توضیح داد: برای این کار از امروز یک امکان در پیامرسان بله ایجاد شده است تا مردم بتوانند گزارشهای مربوط به عدم نصب این بارکد را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با کمترین هزینه، ساده و در دسترس نظرات مردم را پیرامون خدماتی که دولت ارائه میکند، ثبت میشود که باید به مرور زمان استفاده از آن فراگیر شود.
تمام حقوق برای پایگاه خبری حبرچی محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
طراحی توسط ایپک